Ghid

  • Pas cu pas când cumperi o casă nouă

    Procesul de cumpărare are loc în trei pași simpli, în funcție de tipul de contract ce urmează a fi semnat.

    • Pasul 1: Contractul de Rezervare – alegi și rezervi locuința care ți se potrivește cel mai bine printr-un mic avans, care va fi ulterior scăzut din prețul total al proprietății.
    • Pasul 2: Antecontractul de Vânzare-Cumpărare (în prezența unui notar) – implică un avans suplimentar din prețul locuinței care, de asemenea, va fi dedus din costul total în momentul semnării contractului de vânzare
    • Pasul 3: Contractul de Vânzare, pe baza căruia vei primi actul de proprietate al locuinței, când vei plăti prețul întreg.
  • Documentele necesare în timpul procesului de achiziție

    Pentru cumpărarea unei case ca persoană fizică:

    • Pasul 1: Pentru contractul de rezervare, este suficientă o copie după buletinul de identitate. Noi iți vom pune la dispoziție planul locuinței și pe cel al locului de parcare.
    • Pasul 2: Pentru semnarea Antecontractului de Vânzare-Cumpărare, va trebui să îi dai notarului o copie după certificatul de căsătorie (dacă este cazul), împreună cu actul de identitate.
    • Pasul 3: La semnarea contractului de vânzare, îți vom pune la dispoziție o copie din Extrasul de Carte Funciară pentru autentificare, o copie a Certificatului Fiscal al vânzătorului, Certificatul de Performanță Energetică în original, Cadastrul imobilului și al locului de parcare.

    În plus, notarul îți poate cere alte documente considerate necesare pentru finalizarea procedurii de achiziție.

    Când achiziția se face pe entitate juridică, documentele necesare sunt:

    • Pasul 1: Pentru Contractul de Rezervare, vom avea nevoie de Certificatul de înmatriculare și Actul Constitutiv al companiei și de actul de identitate al reprezentantului.
    • Pasul 2: Hotărârea Adunării Generale a Acționarilor sau Împuternicire notarială pentru reprezentant.
  • Finanțarea si metoda de plată

    Când cumperi o proprietate nouă, o poți finanța fie din propriile fonduri, fie printr-o instituție externă (bancara sau non-bancara). Pentru a face lucrurile mai ușoare, îți punem la dispoziție și soluțiile noastre de finanțare. În primul caz, vei face plata direct din bancă. În cel de-al doilea caz, suma agreată pentru împrumut va fi transferată direct de către banca finanțatoare, în termen de câteva zile, în contul dezvoltatorului, după semnarea contractului cu instituția financiară. Toate sumele pe care le-ai plătit, în calitate de cumpărător, înainte de semnarea contractului, vor fi deduse din prețul total al proprietății.

  • Care sunt principalele etape ale procesului de dezvoltare și care este situația permiselor și autorizațiilor?

    Momentan, suntem în procesul de obținere a unui Plan Urbanistic Zonal pentru terenul pe care va fi construit Avalon Estate. După aprobarea acestuia, va fi emisă Autorizația de Construire și atunci lucrările vor putea începe. Finalizarea lucrărilor va fi certificată prin recepția clădirilor. După faza de recepție, clădirile respective vor fi înregistrate la Oficiul de Cadastru. Vom face apoi pașii necesari pentru a pregăti documentele pentru încheierea contractelor de vânzare.

  • Care sunt garanțiile oferite pentru proprietatea pe care o cumpăr?

    Garanțiile oferite de dezvoltator, în acord cu cerințele legii, sunt următoarele:

    • Garanție pentru evicțiune, nelimitat – înseamnă protecție împotriva pretențiilor formulate de orice terță parte privind dreptul de proprietate asupra locuinței.
    • Garanție pentru vicii ascunse ale clădirii, 5 ani – această garanție se referă la posibile defecte ale casei care sunt descoperite într-o perioadă de doi ani de la recepție și pe care dezvoltatorul le va remedia cu fonduri proprii.
    • Valabilitate și garanții legate de materiale – a se vedea specificațiile și materialele care vor fi folosite.
    • Garanție pentru structura clădirii, nelimitat – se referă la viciile în structura de rezistență a clădirii, derivate din neconcordanța cu specificațiile de design ale proiectului și cu normele de execuție.
  • Va exista un Cod de Conduită în cadrul proiectului, pentru a crea un mediu plăcut pentru toți rezidenții?

    Sigur, acesta va fi o anexă la Antecontractul de Vânzare-Cumpărare. Acest set de reguli își propune să stabilească conduita generală pentru toți rezidenții, astfel încât aceștia să se bucure de bună vecinătate și de un mediu plăcut și sigur.

  • Cum voi intra propriu-zis în posesia casei după semnarea Contractului de Vânzare?

    Prin semnarea contractului, Cumpărătorul intră în posesia casei. Vânzătorul va preda în mod concret proprietatea în aceeași zi sau mai târziu, în modul agreat de către Părți, pe baza unui Document de Predare.

  • Cine va administra proiectul după recepția finală?

    Managementul Complexului Rezidențial va fi asigurat pentru o perioadă de cel puțin cinci ani de la recepția finală de către o companie subsidiară de administrație a Vânzătorului. Tocmai pentru a fi siguri că oferim un produs de calitate, vrem ca fiecare dintre clienții noștri să fie foarte mulțumit și să se bucure de locuința proaspăt cumpărată.

  • Care sunt serviciile administrative și costurile aferente după ce ne mutăm?

    Serviciile administrative sunt necesare pentru funcționarea și întreținerea Avalon Estate, și anume utilități, colectarea gunoiului, curățenie, întreținere peisagistică, iluminat stradal, întreținerea lifturilor, a instalațiilor sanitare și electrice, securitate și controlul accesului, îndepărtarea zăpezii, reparații curente și altele. Costul acestor servicii va fi stabilit la momentul încheierii contractului la un preț comparabil cu media pieței pentru astfel de servicii.

  • Cine va avea acces în Club?

    Clubul a fost conceput pentru accesul exclusiv al rezidenților Avalon Estate și al oaspeților lor.

  • Există o limită de viteză pentru mașini în cadrul complexului?

    Limita de viteză în interiorul Avalon Estate este de 10km/h, lucru care asigură un mediu sigur pentru copii și pentru familiile care fac parte din comunitate.

  • Cine va fi responsabil cu întreținerea spațiilor verzi?

    Pentru spațiile comune, compania de management responsabilă va avea grijă de întregul proces de întreținere a spațiului peisagistic.

  • Este permisă prezența animalelor de companie?

    Da, animalele de companie sunt binevenite în complex.

  • Va exista un serviciu de colectare a deșeurilor menajere în Avalon Estate?

    Serviciile de salubritate sunt asigurate zilnic în Avalon Estate. Toate resturile vor fi depozitate în containere, care vor fi pozitionate in asa fel incat sa nu impacteze aspectul placut al cartierului.

  • Ce înseamnă un contract de rezervare fără obligații?

    Pur și simplu înseamnă că rezervarea făcută înainte ca locuințele pentru vizionare să fie gata construite poate fi anulată fără penalizare.

  • Sunt obligat să achiziționez și un loc de parcare dacă am mașină?

    Pentru a intra în complex cu mașina, ai nevoie de un loc de parcare desemnat fie printr-un contract de vanzare-cumparare/închiriere cu dezvoltatorul sau cu un proprietar terță parte.

  • Cum pot monitoriza stadiul dezvoltării proiectului?

    Oricine este interesat își poate da acordul să fie înscris la newsletter-ul nostru lunar, prin care te vom informa despre stadiul obținerii autorizațiilor și desfășurării lucrărilor.

  • Cum știu dacă mă calific pentru un credit?

    Cele mai multe bănci au procese standardizate cu privire la acest aspect. Poți, de asemenea, să completezi un formular și să îi dai agentului tău de vânzări toate informațiile, dacă ești interesat să aplici pentru un credit direct la dezvoltator.

  • Am o infiltrație, cine e responsabil să o repare?

    Toate clădirile au o garanție pentru vicii ascunse pentru cel puțin 5 ani. Aceasta înseamnă că, dacă scurgerea apare în urma unei defecțiuni ascunse a instalației, trebuie să îl informezi pe administrator și reparația va fi făcută fără costuri suplimentare. Dacă scurgerea apare în urma unui lucru pe care l-ai făcut (sau nu l-ai făcut), îți oferim suportul nostru pe tot parcursul procesului la costuri minime.

  • Aș vrea să-mi montez obloane exterioare la fereastră, am voie?

    Orice schimbare care poate afecta imaginea exterioară a clădirii trebuie să fie aprobată de administrația complexului. Vei putea face o cerere care poate fi aprobată sau te putem pune în legătură cu un furnizor care a primit deja acordul pentru a face o lucrare asemănătoare.

  • Care sunt drepturile mele când vecinul pune muzică tare?

    Vecinul tău trebuie să respecte regulile de conduită ale complexului și orice încălcare trebuie raportată către administrație. Toate regulile sunt agreate și discutate în prealabil, în faza de rezervare.

  • Cineva din clădire are un câine care stă mereu închis în casă și latră dimineața, la prânz, seara și noaptea. Ce să fac? Lucrez de acasă și mă deranjează.

    Deși regulile permit prezența animalelor în complex, fiecare proprietar este responsabil și trebuie să se asigure că prezența animalului nu-i deranjează pe ceilalți rezidenți. Administratorul proprietății va discuta cu stăpânul animalului pentru a găsi împreună o soluție amiabilă.

  • Cum este garanția afectată dacă fac modificări în interiorul casei?

    Acest lucru depinde de schimbările pe care vrei să le faci și dacă lucrezi cu un furnizor aprobat. În general, o modificare care duce la defecțiuni este responsabilitatea ta. Dacă însă, prin lucrările efectuate, descoperi vicii ascunse sau defecte, garanția rămâne intactă.

  • Dacă vând imobilul înainte de terminarea garanției, drepturile se transferă către noul proprietar?

    Garanția nu este afectată de faptul că îți vinzi casa. Este util să le dai toate detaliile despre garanție și ce acoperă ea chiriașilor sau potențialilor cumpărători. Dacă îți vinzi casa cât timp este în garanție, aceasta se va transfera în mod automat către noul proprietar.

  • Îmi fac griji despre mutarea înainte de finalizarea tuturor lucrărilor în complex.

    Construcțiile sunt un domeniu unde nu lipsesc praful, reziduurile sau zgomotul. Ne vom asigura că echipele tehnice vor păstra zona din jurul casei tale curată și pentru a-ți asigura accesul fără restricții către noua ta locuință, în timp ce ne continuăm lucrările. Bineînțeles, orice îngrijorare pe care o ai legată de neplăcerile cauzate de construcție poate fi discutată cu Managerul de Șantier sau cu Reprezentantul Serviciului Clienți.

  • Care este modalitatea prin care se va face predarea locuinței.

    Programăm o vizită de inspectare, în care toată locuința este verificată în cele mai mici detalii și orice problemă sesizată este înregistrată și discutată cu reprezentantul Prime Kapital. Este important să verifici cheile, deschiderea ușilor și a ferestrelor, să tragi apa la toalete, să deschizi robinetele și să verifici în detaliu fiecare cameră, fiecare priză, fiecare întrerupător – lista este semnată ca parte a procesului de predare și orice problemă este înregistrată și rezolvată înainte de înmânarea cheilor.

  • Ce trebuie să fac dacă vreau să fac modificări în interiorul casei?

    Dacă modificările nu schimbă aspectul exterior al clădirii, nu afectează elementele structurale și nu are impact asupra infrastructurii, le poți face liniștit, urmând cursul normal. Totuși, este mereu de preferat să ne ceri sfatul.

Finanțare Blog
Acest site folosește cookie-uri pentru o mai bună experiență de vizitare. Prin continuarea navigării ești de acord cu modul de utilizare al acestor informații. Află detalii.